EDUCAȚIE PENTRU ȘTIINȚĂ Investim în educația pentru viitor!

COMUNICAT DE PRESĂ: Nevoi și previziuni ale viitorului în Educația pentru Știință

Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu” și Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” au organizat joi, 10 februarie 2022, conferința Educație pentru Știință – Investim în educația pentru viitor. Evenimentul a marcat în primul rând Ziua Fundației Umaniste „Dr. Mioara Mincu”, precum și ziua de naștere a doamnei Dr. Mioara Mincu, un pionier în educația pentru sănătate și un susținător al științei. La eveniment au participat peste 80 de profesori de Chimie, Fizică și Biologie,  directori ai unităților preuniversitare, dar și invitați speciali din domeniul științelor. Au fost prezenți și doamna inspector pentru învățământ particular – prof. Gianina Georgescu, domnul inspector pentru managementul resurselor umane – prof. Mihai Meliță si domnul inspector școlar pentru biologie – prof. Alexandru Croitoru. Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Revista Știință și Tehnică și cu sprijinul Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Temele dezbătute au vizat necesitatea prioritizării educației STEM și propunerea unor soluții de colaborare în vederea creșterii motivației elevilor pentru învățarea științelor.

Educația nu se face într-o logică matematică, ci dintr-un spirit altruist. Suntem o rasă socială și dragostea vine din altruism”, a spus președintele Fundației Umaniste „Dr. Mioara Mincu”, prof. univ. dr. Alexandru Ioan Mincu, care a deschis evenimentul cu expozeul despre educație intitulat «Locul comun al celor mai iubiți dintre pământeni». Pornind de la definirea omului ca ființă inteligentă adaptabilă la mediu, educabilă, Alexandru Mincu a identificat în educație trei componente esențiale: DragosteaCredința și Încrederea. „Educația, prin care înțelegem adaptarea la mediu de către un sistem inteligent, este dragoste. Înțelegem dragostea și prin accepțiunea de credință, iar aceasta din urmă, în sensul ei cel mai larg. Când spun « eu cred », matematicienii pot spune « este o noțiune legată de probabilitate sau de posibilitate ». Noi, prin expresia « cred în educație » susținem că suntem îndrăgostiți de aceasta. Dragostea implică  încredere în educație și în viitor. Încrederea conferă educației o dimensiune a viitorului”, arată Alexandru Mincu.

Tema abordată a avut în vedere viziunea educației și scopul acesteia privit pe termen lung. În adaptarea la mediu,  valoarea noastră este valoarea celor cu care ne-am întâlnit: oamenii, cărțile, părinții, profesorii, întâmplările și emoțiile pe care le avem de-a lungul vieții. Cadrele didactice și școala au rolul pe care volanta îl îndeplinește în funcționarea unui motor mecanic, prin care împing schimbarea omului în niște direcții pe care noi le considerăm vizionare, în sensul în care se îndreaptă civilizația. Profesorii sunt membri într-un sistem de educație care împinge omul către direcțiile pe care noi le considerăm vizionare în sensul în care se îndreaptă civilizația. Omul este rezultatul profesorilor săi, iar școala se definește ca viziune plus rezultate. Urmând o direcție, urmând un țel, școala susține aceste obiective numai prin rezultatele sale.

 Previziuni ale viitorului în educație

Vor mai exista manuale în viitor? Profesorul și jurnalistul Alexandru Mironov afirmă că profesorii trebuie să se împrietenească cu YouTube-ul, care va înlocui prin video vechile manuale, iar profesorii trebuie să aibă în vedere noile metode de tipul profesor-vlogger – care influențează generațiile prin intermediul canalului YouTube sau al rețelelor sociale la care tinerii sunt mult mai receptivi. Tema susținută în cadrul evenimentului de Alexandru Mironov a fost „Științele în era comunicării. Sunt adolescenții de azi pregătiți pentru meseriile viitorului? Cum se va configura piața muncii în următorii 10-15-30 de ani?”. La începutul discursului, dl. Mironov a prezentat situația actuală a forței de muncă din sistemul educațional la nivel global: „20% din forța de muncă a pământului sunt dascăli”, practic un om din 5 este dascăl, iar „dintre aceștia 20% – 70% sunt profesori”.

În prezentarea proiectelor sale, dl. Mironov a remarcat capacitatea elevilor de învățare, respectiv dacă „la 10 dimineața îi vorbești copilului despre stele sau despre genetică, copilul vine și te ascultă”. În continuarea discursului său a subliniat că oamenii se nasc cu o genă a mașinii, iar faptul că îi trecem pe toți prin aceeași „mașină de tocat”, respectiv sistemul educațional curent, aceasta poate înnăbuși în ei acea dorință. Adresând întrebarea: „cum se schimbă educația din  cauza faptului că suntem înconjurați de inteligență artificială, mediul IT și electronice?” De fapt, încetul cu încetul ne unim cu mediul înconjurător. Iar astfel, l-a menționat pe Hans Rosling care a teoretizat faptul că trăim în cea mai bună variantă a lumii. Conform datelor prezentate, alfabetizarea planetei în 2000 era de 82% pe întregul glob, iar 8 ani mai târziu alfabetizarea trecuse de 90%. Încă din 2021, toate lucrările științifice europene sunt deschise publicului larg. Apoi a trecut în revistă o serie de previziuni ale viitorului:

 

  • 2022: toți elevii au acces la VR (realitate virtuală);
  • 2024: se extinde semnificativ accesul la educația online;
  • 2030: creierul omenesc va fi conectat la cloud, profesorii vor avea de îndrumat 10-12 elevi.
  • 2035: microbi artificiali vor aduce informația direct în creier.
  • 2036-2038: dispar clasele clasice, dispar examenele de orice fel. Un nou model al educației va deveni omniprezent pentru fiecare cetățean.
  • 2050: dispare învățarea scrisului și cititului care devin informații transmise neuronal.
  • Peste toate acestea evoluția populației pe globul pământesc se estimează că va ajunge în 2070 la 14 miliarde.

Consilierea te ajută să descoperi la ce ești bun și are beneficii sistemice

Psihologul Dragoș Iliescu a subliniat importanța rolului consilierii și orientării elevilor către o carieră potrivită, specificând faptul că această orientare este tot mai eficientă pe măsură ce începe de la vârste mai fragede. „Copiii care trec prin consiliere și care sunt ajutați să ia decizii mai adecvate cu interesele și abilitățile lui și potențialul lor de dezvoltare, ajung ca la un anumit moment al carierei lor să fie mai performanți decât copiii care nu au beneficiat de acest proces. Decizia de carieră provoacă efecte atât individuale, cât și comunitare. Pe de o parte generează performanță, dar și satisfacția alegerii. Sunt decizii stabile, care te conduc la satisfacții și performanță”, a declarat Dragoș Iliescu, profesor al Facultății de Psihologie și Științele Educației și actualul președinte al APIO (Asociația de Psihologie Industrială și Organizațională), subliniind faptul că prin relațiile de consiliere se dezvoltă unele componente psihologice, numite și  deprinderi pentru secolul 21, cum ar fi metacogniția sau literația informațională. Metacogniția este cel mai important predictor al performanței academice, profesionale. Literația informațională este o altă capacitate esențială astăzi, care nu se învață în școală, dar este extrem de importantă nu doar profesional, cât și în viața de zi cu zi.

Performanța profesională are la bază cunoștințele profesionale și judecata profesională, iar acestea conduc și la luarea unor decizii în cadrul profesiei. Gândirea critică este cea care ajută în luarea unor decizii corecte. Fără gândire critică vom accepta primirea unor fake news-uri aflate alături de alte informații la doar un click distanță., a mai spus Dragoș Iliescu.

Pentru a face o predicție este nevoie de o evaluare, testare care să genereze informații pe care să se bazeze consilierea. Alături de psihologi, specialiști în consilierea școlară, acest rol de consiliere este important să fie asumat de toți profesorii. Este nevoie ca profesorul de școală să fie competent în toate domeniile și trebuie să aibă datoria unei formări complete și vaste. „Consilierea te ajută să descoperi la ce ești bun și are beneficii sistemice. Ne ajută să avem o populație mai mulțumită, mai fericită”, a concluzionat Dragoș Iliescu. Capacitatea de a funcționa în știinte este importantă, în general, în orice profesie, astfel tinerii pot deveni mai buni profesioniști în orice domeniu.

Profesorii care inspiră

Jurnalista Corina Negrea este de părere că se cere o pregătire încă din școală, din liceu pentru jurnalismul despre știință: „Gândirea critică se învață: cauți informația din mai multe surse, iar acest lucru odată învățat în școală va duce la o decizie mai corectă. Comunicarea pentru știință în școală se poate face ușor atunci când elevii sunt atrași prin proiecte să experimenteze, apoi să scrie despre știință, prin care reușesc să comunice către colegi. Ei sunt mult mai deschiși să afle, să învețe astfelîmpărtășind.

De ce este importantă școala? Pentru că profesorii pot schimba cursul vieții unui om. „Ca jurnalist acreditat la premiile Nobel, participam la Stockholm unde se susțin prelegeri, treceri în revistă ale lucrărilor laureaților Nobel. Am fost impresionată să aflu că toți cei pe care i-am ascultat au spus că la un moment dat au avut un profesor care i-a inspirat să meargă pe drumul  acesta. Cred că școala este în continuare extrem de importantă și noi avem o mare șansă să avem acces la educație, spre deosebire de alte țări”, a susținut Corina Negrea.

Prezentă la eveniment, doamna Carmen Mazilu – președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – filiala București – a vorbit despre Rolul cercetării științifice în domeniul medical. „Este oare foarte greu să fii un om de știință sau un om care să aibă o capacitate de gândire critică?”, a fost întrebarea retorică propusă de doamna Mazilu, spunând apoi: „Trebuie să învățăm să citim articole de specialitate, mai ales din zona în care bineînțeles ajungem să progresăm. Abilitățile analitice, gândirea critică poate ar trebui să se învețe din școala primară, de la grădiniță, pentru că aceste abilități se dezvoltă foarte greu la persoana adultă. Să știți că adultul nu mai are competența de a căuta informații de specialitate, informații științifice, chiar dacă sunt la un click distanță. Oamenii nu le caută pentru că nu au această capacitate învățată.”

Peste 80 de profesori de Chimie, Fizică și Biologie au participat și s-au înscris la proiectul Cafeneaua Educației pentru Știință, lansat de Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu”. Prin acest proiect se formează o comunitate a profesorilor de Științe ale Naturii în vederea dezvoltării lor personale și profesionale. Se vor organiza o serie de întâlniri în cadrul cărora vor fi invitați mentori și se vor face schimburi de bune practici în care se va pune accent pe interdisciplinaritate, pe creativitate, dar și pe bucuria de a ne întâlni și de a lucra împreună.

Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu” – Profil Real, Specializarea Științe ale Naturii – formează tineri informați și pregătiți să facă alegerile corecte în ce privește calea spre carieră. Programul de pregătire respectă Curriculum național, și include pregătire lingvistică cu certificare ȋn UE  și pregătire ȋn informatica aplicată cu certificare ECDL. Pentru mai multe detalii, vă invităm să vizitați site-ul: www.liceulmincu.ro și pagina de Facebook.

 

Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” din București este cea mai mare instituție de învățământ preuniversitar sanitar particular din România, înființată în anul 1990. Cu o experienţă de 32 de ani în domeniul Educaţiei pentru Sănătate, Şcoala Postliceală Sanitară „Carol Davila” pregăteşte asistenţi medicali pentru 3 calificări acreditate: Asistent Medical Generalist, Asistent Medical de Farmacie şi Asistent Medical de Balneofiziokinetoterapie şi Recuperare. Pentru mai multe informații, vă invităm să vizitați site-ul școlii: www.scoalacdavila.ro și pagina de Facebook.

Ramona Bandrabur

Director Comunicare – Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu”

 

Despre Eveniment

Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” lansează Cafeneaua Educației pentru Știință – o comunitate a profesorilor de științe.

Liceul Teoretic” Dr. Mioara Mincu” și Școala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” organizează joi, 10 Februarie 2022, conferința Educație pentru Știință – Investim în educația pentru viitor, având ca partener media Revista Știință și Tehnică.

Evenimentul aduce în atenția profesorilor de științe ale naturii (Chimie, Fizică și Biologie) necesitatea prioritizării educației STEM și propune soluții de colaborare în vederea creșterii motivației elevilor pentru învățarea științelor.

Cu această ocazie, Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” lansează Cafeneaua Educației pentru Știință, un proiect care urmărește  formarea unei comunități a profesorilor de știinte ale naturii în vederea dezvoltării lor personale și profesionale. Prin organizarea unor întâlniri în cadrul cărora vor fi invitați mentori și se vor face schimburi de bune practici – se va pune accent pe interdisciplinaritate, pe creativitate, dar și pe bucuria de a ne întâlni și de a lucra împreună.

Având în vedere noul val de schimbări tehnologice ce va influența și natura și profilurile locurilor de muncă actuale, organizatorii conferinței consideră că educația trebuie să țină pasul cu evoluția științei și tehnicii și, totodată, să susțină schimbările fundamentale prin care va trece piața muncii în viitor. Pentru a confirma acest deziderat la eveniment vor participa invitații: Ionel Florian Lixandru – secretar de stat la Ministerul Educației; Alexandru Mironov – scriitor și jurnalist; Dragoș Iliescu – psiholog; Corina Negrea – Jurnalist de Științe; Carmen Mazilu – președinte Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – filiala București și Vasile Apostol – director general al Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale București.

În contextul unor mari provocări și schimbări care au loc la nivel global și național, Dr. Alexandru Ioan Mincu, Președintele Fundației Umaniste ”Dr Mioara Mincu”, consideră că: ”Educația pentru viitor este educația sustenabilă, trainică, care pe lângă faptul că formează, îndrumă și deschide căi în fața copilului și tânărului. Este o orientare activă și inteligentă, ca o carte de istorie întoarsă cu paginile către viitor. O carte pe care o scriem împreună: Școala, Elevul și Familia, elementele esențiale ale societății. Noi construim viitorul.”

Este pasul înainte de la conceptul născut pentru a fi copil la “născut să fii elev”. O visare activă, dar responsabilă în învățarea permanentă pe toată durata vieții, o cale a succesului. O țintă asumată în continuă mișcare. Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” – educația pentru știință – și Școala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” – educația pentru sănătate – sunt două echipe care materializează cu succes aceste idei. De 32 de ani investim cu dragoste și muncă în educația României, dar și sănătatea Europei. Fără educație viitorul nu există”, mai spune dr. Alexandru Mincu.

Educația pentru știință susține de altfel cultivarea cunoașterii, care reprezintă partea centrală a culturii așa cum sublinia Rectorul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Daniel David, cu ocazia sărbătoririi Zilei Naționale a Culturii.

A şti înseamnă pentru omenire: organizare temeinică, activitate raţională, cooperatism, solidaritate, evoluţie pacinică (arh. pașnică). A şti înseamnă pentru om: a-ţi trăi timpul de «a fi» cu mulţumire şi a aştepta clipa de «a nu fi» cu seninătate”, după cum spunea savantul Emil Racoviță, fostul rector al Universității din Cluj.

Liceul Teoretic „Dr.Mioara Mincu”

”Noi ne-am propus să le acordăm elevilor noștri tot suportul în pregătirea academică, precum și în dezvoltarea lor personală și relațională și să le oferim instrumentele prin care la absolvire vor putea să fie în măsură să decidă asupra propriei cariere. Avȃnd profilul real, specializarea științe ale naturii, liceul nostru promovează Educația pentru Știință, pentru o societate pe bază de cunoaștere”, spune prof Anca Grecu, director al Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”. 

Școala Postliceală Sanitară ”Carol Davila”

Credem în Ştiinte, în puterea acestora de a forma cei mai buni asistenți medicali. Înțelegerea structurii şi fiziologiei organismului uman, a comportamentului persoanelor sӑnӑtoase şi bolnave, precum şi a relațiilor dintre starea de sӑnӑtate şi mediul fizic şi social al ființei umane necesitӑ cunoştințe vaste din domeniile: biologie, chimie, fizicӑ, psihologie, tehnologie. Educația pentru sӑnӑtate se construieşte pe educația pentru ştiințӑ!” menționează prof. Aurelia Șova, director al Școlii Postliceale Sanitare ”Carol Davila”.

Domeniul sănătății va rămâne mereu în trendul meseriilor viitorului, deși ”locurile de muncă din întreaga lume se schimbă, pe măsură ce marile companii pășesc spre a patra revoluție industrială”, după cum susține jurnalistul Alexandru Mironov. ”Noile tehnologii vor solicita abilități mai înalte – chiar și pentru posturile mărunte. Asta înseamnă că sistemele de învățământ trebuie să se schimbe și să se adapteze pentru a dota angajații de mâine cu competențele necesare. Specialiștii din piață spun că 80% dintre meseriile anului 2035 nu au fost încă inventate”.

Vor colabora  în viitor oamenii cu mașinile pentru a face ceea ce niciunul nu poate face singur? Cum ne putem pregăti pentru viitoarele locuri de muncă? Ce aptitudini vor fi necesare? Vom afla răspunsurile în prezentarea profesorului Alexandru Mironov despre Meseriile viitorului.

Ziua de 10 Februarie marchează an de an Ziua Fundației Umaniste ”Dr Mioara Mincu”, precum și ziua de naștere a doamnei Dr. Mioara Mincu, un pionier în educația pentru sănătate și un susținător al științei. 

Pentru mai multe detalii vă rugăm să contactați:

 

Ramona BANDRABUR 

Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”, Director Comunicare 

FORMĂM CARACTERE SĂNĂTOASE PENTRU O LUME SĂNĂTOASĂ

Adresa: Strada Viitorului nr 161-163

T: 0767- 787-487| Email  RamonaB@fundatiamincu.ro | W: https://liceulmincu.ro/

Cui se adresează Conferința?

Profesori de chimie, fizică, biologie din școlile generale

Directori și directori adjuncți ai unităților de învățămând preuniversitar

Organizatori

LICEUL TEORETIC ”DR. MIOARA MINCU” – Specializarea Științe ale Naturii – Formează tineri informați și pregătiți să facă alegerile corecte în ce privește calea spre carieră, ținând cont de tendințele de evoluție ale pieței muncii.

 

ȘCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ ”CAROL DAVILA”  pregătește în parteneriat cu spitalele bucureștene asistenți medicali capabili să se adapteze la cerințele și provocările din sistemul medical. Domeniul sănătății rămâne unul dintre domeniile viitorului, care ține pasul cu dezvoltarea științei.

Parteneri Media

Stimate domn / Stimată doamnă,

 

Ne face o deosebită plăcere să vă invităm la evenimentul:

 

EDUCAȚIE PENTRU ȘTIINȚĂ – INVESTIM ÎN EDUCAȚIA PENTRU VIITOR!

 

Organizat de către Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu” și Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila”, în parteneriat cu Revista Știință și Tehnică, joi – 10 februarie 2022, la Hotel Novotel.

Evenimentul este dedicat profesorilor de Chimie, Fizică și Biologie din gimnaziu și directorilor și directorilor adjuncți ai unităților preuniversitare.

Considerăm că educația trebuie să țină pasul cu evoluția științei și tehnicii și totodată să susțină schimbările fundamentale prin care va trece piața muncii în viitor. Alături de noi, confirmă acest deziderat și invitații: Ionel Florian Lixandru – secretar de stat la Ministerul Educației; Alexandru Mironov – scriitor și jurnalist; Dragoș Iliescu – psiholog; Carmen Mazilu – președinte Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – filiala București; Vasile Apostol – director general al Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale București; Corina Negrea – jurnalist de știinta.

Cu ocazia acestui eveniment lansăm proiectul de dezvoltare personală a profesorilor de Chimie, Fizică și Biologie: „Cafeneaua Educației pentru Știință”, în cadrul căreia dorim să creăm o comunitate de promovare a științei în școli și licee, precum și un cadru prietenos pentru schimburi de bune practici.

Evenimentul va avea loc la Hotel Novotel, Sala Paris, Calea Victoriei nr. 37B

Data: 10 februarie 2022, începând cu orele 11.00

Ne face plăcere să vă oferim o cafea bună în deschiderea evenimentului și să luăm prânzul împreună la Restaurantul Hotelului Novotel, condiția de participare fiind să aveți certificatul verde (vaccinare completă) sau test antigen / PCR NEGATIV, valabil 48 / 72 ore.

Locuri limitate! Vă rugăm să confirmați participarea completând formularul până luni, 7 februarie 2022.

Prezenţa dumneavoastră ne onorează!

 

Director General
Preşedinte al Consiliului de Administrație
Prof. Univ. Dr. Alexandru Ioan Mincu

Director – Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu”
Prof. Anca Grecu

Director – Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila”
Prof. Aurelia Șova

Agenda Eveniment

11.00 – Primirea invitaților, Coffee break

11.15 – Deschiderea evenimentului

PARTEA I – EDUCAȚIE PENTRU ȘTIINȚĂ

11.20 – prof. univ. dr. Alexandru Ioan Mincu – fondator Fundatia Umanistă „Dr. Mioara Mincu”

Viziunea în Educația pentru Științe și Sănătate

11.30 – Ionel Florian Lixandru, secretar de stat la Ministerul Educației

Prioritizarea educației STEM în contextul schimbărilor accelerate economice și de mediu

11.45 – Alexandru Mironov – director Revista Știință și Tehnică

Știintele în era comunicării. Sunt adolescenții de azi pregătiți pentru meseriile viitorului? Cum se va configura piața muncii în următorii 10-15-30 de ani?

 

12.30 – 13.00 – Pauză, Lunch

13.15 – Dragoș Iliescu – psiholog, fondator BRIO

Evaluare, Consiliere, Mentorat în antrenarea tinerilor pentru orientarea lor profesională, vocațională

13.30 – Corina Negrea – jurnalist Știință, producător și realizator Radio România Cultural

Cum explicăm știința tinerilor
 

PARTEA A II-A – EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE

13.45 – Vasile Apostol – director general al Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale București

Inovarea sistemului sanitar românesc
 

14.00 – Carmen Mazilu – președinte Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – filiala București

Rolul cercetării științifice în domeniul medical
 

14.15 – Concluzii și închiderea evenimentului

Prezentări

Alexandru Ioan Mincu

Despre: Viziunea în Educația pentru Științe și Sănătate Fondator al Fundației Umaniste ”Dr. Mioara Mincu”. Născut pentru management, Prof. Univ. Dr. Alexandru Ioan Mincu dezvoltă  o carieră în această direcție din 1992  în România și o continuă în spațiul European prin activitatea de profesor de management afiliat la IEDC Bled. În prezent, conduce activitatea Școlii Postliceale Sanitare ”Carol Davila” pe principii bazate pe managementul de calitate.

Ionel Florian Lixandru

Despre: Prioritizarea educației STEM în contextul schimbărilor accelerate economice și de mediu Secretar de Stat la Ministerul Educației – Un om de educație, cu o activitate didactică începută în anul 1996 la catedra Colegiului Economic “Virgil Madgearu” și continuată ascendent. Este un susținător permanent al reformelor din educație, actualmente Secretar de Stat la Ministerul Educației.

Alexandru Mironov

Despre: ȘTIINȚELE în era comunicării. Sunt adolescenții de azi pregătiți pentru meseriile viitorului? Cum se va configura piața muncii în următorii 10-15-30 de ani? Matematician, scriitor, jurnalist și fost sportiv român cunoscut pentru preocupări profesionale în domeniul științei și tehnicii, în prezent Director al Revistei Știință și Tehnică. A publicat  mai bine de 16 volume și este autorul a circa 1.000 de articole cu caracter de popularizare a științei.

Dragoș Iliescu

Despre: Evaluare, Consiliere, Mentorat în antrenarea tinerilor pentru orientarea lor profesională, vocațională Psiholog, Fondator BRIO – un proeminent specialist în psihologie organizațională și măsurare psihologică, cu o solidă activitate academică și cu o largă recunoaștere în comunitatea internațională de specialitate. Fondator al programului BRIO, își propune să repoziționeze obiectivele educației românești.

Corina Negrea

Despre: Cum explicăm știința tinerilor Jurnalist de Știință, Producător și Realizator Radio România Cultural – absolventă a Facultății de Chimie – Fizică la Universitatea din Bucureşti. Are o experiență de 25 de ani în jurnalismul de știință, mii de emisiuni şi interviuri cu cercetători români și străini realizate la Radio România Cultural, precum și ediții speciale dedicate premiilor și laureaților Nobel.

Vasile Apostol

Despre: Inovarea sistemului sanitar românesc În calitate de Director al ASSMB, a încurajat dialogul instituțional promovând astfel interesul menținerii sănătații în rândul oamenilor prin activitatea insitutiției pe care o conduce – Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București. A propus și demarat proiecte inovative în domeniul medical, fiind intens preocupat de creșterea calității serviciilor medicale, precum și de investițiile în sănătate.

Carmen Mazilu

Despre: Rolul cercetării științifice în domeniul medical. Un profesionist în sănătate, cu o activitate profesională începută în anul 1992, ca asistent medical și desăvârșită prin activitatea managerială în cadrul Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – filiala București. În cadrul activităților curente, doamna Carmen Mazilu susține și promovează cercetarea în sănătate ca un principiu vital, mai ales în condițiile actuale.